За господарите и техните слуги За още някои неща…

https://informiran.net/mneniya/za-gospodarite-i-tehnite-slugi-za-oshte-nyakoi-neshta Informiran.net
За господарите и техните слуги  За още някои неща…

За спектакъла ПРЕД, т.н. Народен театър, на 7ноември

За дезинформацията и нейните проводници

За господарите и техните слуги

За още някои неща…

 Бях го написала, не ми се публикуваше, докато не прочетох, как една жена ме обвинява в подбудителство и нервно задава въпроса, къде съм и защо се крия??

На 7ми ноември присъствах на протеста пред театъра. 

Отидох на протест, който нямаше за цел, нито да ограничава правото на свобода в творческите процеси, нито да иска цензура, нито да спира, когото и да е, да влезе в салона и в деня на една паметна за народа ни дата, да аплодира подигравката с героизма на българските войни - мъже, дали живота си, за да я има България…

 Няма да коментирам Г-н Малкович. Поканили го, предложил няколко пиеси, директорът на театъра избрал тази?!! Платили му – направил, каквото можал. 

Отидох пред театъра и признавам, твърде наивно очаквах директорът да излезе и се извини, заради избраната дата. Да отложи премиерата.  

Пристигайки на площада, видях полицаите, които стояха спокойно около колите. Впечатлиха ме няколко „юнака“, нарамили байраци, като сопи, чух и хората от градинката - организатори на помена в памет на падналите при Сливница… Чувах ги как постоянно призоваваха прииждащите, да не се присъединят към „байрактарите“ , да не се поддават на провокациите… Признавам – зачудих се. 

След панихидата прозвуча „Покойници вий в други полк минахте….“ „Българио за тебе те умряха…“ Замислих се за покойниците, за сираците, вдовиците, черните забрадки… За онези недалечни времена, когато мъжете гинели по бойните полета, а жените запретнали цетките с кърмачетата, впрегнати в ралото - орели. Пред очите ми са нависналите като гроздове по вратите на препълнените вагони, студенти, зарязали ученето, за да се бият за България…

И си представих зрителя, настанил се на стола на дядо Вазов, как аплодира и се киска на плоските шегички и подигравки, подхвърляни по адрес на народа му...

Малко по-късно забелязах, как младоците с байраците, се скупчват, като по команда по стълбището.

Разбрах какво ще се случи…Всички разбраха.

И се случи…

Елементарно замисления и зле режисиран спектакъл ПРЕД театъра не можеше да е изненада. За никого! Може би само за органите на МВР? До известно време за мен и още няколко наивници, дошли да почетат паметта на прародителите си..Човек не трябва да е особено интелигентен, за да се досети, какво могат да сътворят подобни двуноги организми, нарамили трикольора, като овчарска сопа…

Не останах. Все пак имам горчив опит - говорила съм на митинги, опитвайки се да вразумя тълпата, дърпали са ме, влачили са ме, плюли и псували… 

На другата сутрин попаднах на репортажа на БТВ. 

Зададох си въпроса - аз бях ли там?

Още от началото на протеста имаше учудващо много камери, но в предаването не видях нито един кадър с тези, които бяха в градинката и отдаваха своята почит на героите, паднали в бой за Родината си.. Това беше истинският протест срещу гаврата с паметта на загиналите и опитите да бъде изтрита родовата памет, да се заличи историята ни, да се насърчават децата ни, да прегърнт джендър перверзията и забравят и род и език…. Да бъдем изтръгнати с корените... Убедена съм, че телетружениците бяха инструктирани и очакваха от най-удобната позиция да заснемат и покажат това, което днес, с основание предизвика реакция, което беше вандалщина, варварщина, щурм, позор… 

Впрочем видях и себе си, и увисналия във нищото въпрос „Какво? Цензура??? А играе ли се Чехов“?А… Само че, аз не спрях – продължих –„… а Гогол, а изпълнява ли се Чайковски, а Прокофиев, Достоевски??? …, Това не е ли цензура…“ Бях развълнувана, възмутена… Спомняте ли си наш театър да е протестирал за срещу уволнението на един от най-талантливите ни Режисьори? А срещу снемането от репертоарите български пиеси? А срещу равихрилата се просташка пропагандна кампания? А това, че ни забраниха руската телевизия? Че извадиха автори, като Чехов, Достоевски, Стравински, Чайковски… Отказът да ни предоставят неподбрана информация? В главата ми звучи един въпрос денонощно. Защо?... Защо тогава не чух протестиращи? Сигурно, защото е нямало за какво да протестират? Всичко е било точно -политкоректно. Тук не иде реч за нищо друго, освен за принципи! Принципи и свобода на словото и МИСЪЛТА!

 И тъй като, за умно-красивите, ние - народът сме тъпаците ,които не можем да мислим, те си наемат медии да го правят вместо нас.

Това обяснява поведението на БТВ и други подобни… Някой да не знае, какво може да направи опитен оператор? Може да покаже шепа хора, като многоброен митинг и обратно… А някой да не е чувал какво става с една лъжа повторена 100 пъти? БТВ повтаряха едни и същи кадри, как протестиращите /на повикване, срещу добро заплащане/ се бутат, как артистично повдигат дръжката на байрака… А пък друга стройна дружинка, заобиколена с достатъчен брой репортери, излъчи, как взеха очилата на Владо Пенев пред о1ите и в присъствието на достатъчно много хора, включително и полицай Един мъжага, който без особено усилие, можеше да помогне, се отдръпна, явно помолен, да не пречи на заснемането... Отвратително! 

Да! Верен беше коментарът върху показаните кадри и още по-верен щеше да бъде, ако зад всичко това не прозираше поръчката.  

Да се спрем и на дезинформацията и манипулацията на общественото мнение. Само че това при нас го няма –правят го само руснаците. Изводът е, че БТВ е руска телевизия, а в другите няколко, са се промъкнали руски шпиони.

Това не беше протеста.

Лесно разпознаваеми са добре платените, бързо реагиращи команди “бойни дружинки“ - сбирщина от ултрасита, крадци побойници и хулигани. Дрогирани, напушени,, винаги готови да се бият, да реват, да трошат, пребиват… за това им плащат… 

Има един въпрос, на който не е особено трудно да се отговори. Кой продуцира подобни, нескопосано режисирани пиески. Кой плаща? 

Че всичко е добре и от рано организирано говорят сълзливите писъмца до Европа „Елате ни спасете, цензура… ултрадесни, ултра леви ултранационалисти….“ Драматичните сълзливи участията по най-гледаните телевизии в защита на девствеността и свободата на Мелпомена…. 

Безсрамните лъжи… 

Нагнетяване на напрежението продължи и продължава под различни форми, за да се създаде благоприятна среда за мръсотийката от снощи.

Васил Василев е слаб актьор и още по-слаб режисьор, затова е директор. Но не можем да отречем, че е добър играч и това се видя от излъчения репортаж по телевизията. Добре, все пак, че не ревна, когато с „треперещи“ ръце, мелодраматично, се кълнеше, че всичко това, което прави било за наше добро?! Че за едната свобода на изкуството, е готов на чутовна саможертва?! Готов е, дори да си подаде оставката!!!.   

Васил Василев е добър играч, съвсем обмислено, пресметнато и отиграно беше и излизането му и смесването с тълпата. Той добре знае и умишлено излезе, за да разбуни тълпата, знаеше какво иска и как да го постигне… Постигна го. 

И въпреки това в голямата игра е пионка. Такъв е и министърът на вътрешните работи. За съжаление и на културата…

Прокуратурата се самосезирала. Дали да не й помогнем? 

Иначе ще се повтори старата история – издирване на виновните, наказване на невинните, награждаване на неучаствалите.

Вярвам, че чистата, влюбена в изкуството и пазителка на демокрацията прокуратура, ще си съдере ризата, ще си оскубе перуката, но ще открие виновниците, за този позорен опит да се насажда патриотизъм и то насилствено, чрез цензура… 

 В изкуството? Позор! Веднага в „Хага“

Да подсетим прокуратурата, да проследи, кой пръв се възползва от ситуацията и с голи гърди, досущ, като Раймонда Диен се хвърли да спасява директора. Е, просто, Кирчо и дружки са млади в политиката, можеха поне малко да изчакат… 

Не е смешно, не е и страшно - казват, че една трагедия повтаряна многократно се превръща в комедия…

Дали прокуратурата ще се осмели да предупреди някои медии за нагнетяване на напрежение, чрез манипулиране на фактите. За подбудителство към насилие?Едва ли. От медиите всички се страхуват… И най-много гузните.

Медиите? Тях си ги знаем, поръчват, плащат, изпълняват, по манталитет, те вече настигнаха, че и надминаха Америка…Нищо лично – бизнес изправят те пред камерата и те разстрелват… Е, ако не те докарат до самоубийство, може и да оцелееш…  

Това, което ме тревожи е, че въпреки твърде елементарния и нескопосан сценарий, съвсем „неорганизирано“, така спонтанно се включиха и артисти от други театри, долетяха и от други градове, като хвърковатата чета на Бенковски /предполагам, че не знаят кой е/ млади хора, връстници на онези, луди глави, които не бягали, а се връщали в Родината си, за да загинат за свободата и?! Тъжно е, че са връстници и на онези студенти, които протестирали и успели да принудят директорите на театрите в Берлин и Виена, да свалят постановките и поискат корекции в текста от самия Бърнард Шоу, в позорящата нацията ни пиеса… 

И пак да не забравяме въпроса си.

Кои са истинските кукловоди?

Нешка Робева 

Тагове:
Коментирай